سئو | سئو سايت سئو | سئو سايت .

سئو | سئو سايت

تاريخچه ي سئو

سئو

تاريخچه سئو

سئو يا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معناي بهينه سازي موتورهاي جستجو مي‌باشد. بدين معنا كه وب سايت موظفند براساس الگوريتم‌ها و پارامترهاي تعيين شده از سوي موتورهاي جستجو عمل كنند.
هدف سئو كمك به وب سايت‌ها در بدست آوردن جايگاه بالا و رسيدن به صفحه اول در نتايج جستجو توسط كاربران مي‌باشد. تاريخچه سئو به دهه ۱۹۹۰ بر مي‌گردد. زماني كه موتورهاي جستجو جاي خود را در ميان مردم باز كردند.
در آن زمان محبوب‎ترين موتورهاي جستجو عبارت بودند از Infoseek، Alta Vista و Yahoo، اما با توسعه فناوري، موتور جستجوهاي جديدتري وارد بازار اينترنت شد كه از پارامترهاي پيچيده‎تري استفاده مي‌كردند.
فاكتورهاي موتورهاي جستجو اوليه
از جمله فاكتورهاي اوليه موتورهاي جستجو مي‌توان به موارد زير اشاره نمود:
-اصول تراكم كلمات كليدي
به معناي شمارش تعداد دفعاتي كه كلمه كليدي در يك صفحه به كار ميرفت و سپس نتيجه بر تعداد كل كلمات صفحه تقسيم مي‌شد.

-استفاده از برچسب
برچسب‌هايي شبيه به كلمه كليدي براي فهم محتويات وب سايت‌ها از اصول ديگر موتورهاي جستجو بود.
با گذشت زمان برخي از وب مسترها اصول سئو را ناديده مي‎گرفتند.
چنانكه در سال ۱۹۹۶ در يك مقاله كه توسط نيويورك تايمز به چاپ رسيد از ناديده گرفتن اصول سئو توسط برخي طراحان سايت‎ها بحث‌هايي مطرح و در آن توضيح داده شد كه چگونه طراحان وب‌ سايتها كلمات كليدي خاصي را بارگذاري مي‌كنند كه در پشت گرافيك سايت مخفي شده است.
در نتيجه موتورهاي جستجو اين كلمات كليدي را شمارش كرده و رتبه بندي سايت را افزايش مي‌دهند. اين امر موجب شد تا موتورهاي جستجو روشهاي پيچيده‎تر و سخت‎تري را براي سئو تعريف كنند بطوري كه دستكاري موتورهاي جستجو براي مهندسين بهينه سازي دشوار و غيرممكن گردد.
تاريخچه سئو
تاريخچه سئو را مي توان بخ طور مختصر به شكل زير بيان كرد:
– ياهو وب در سال ۱۹۹۵ اولين اصول سئو را راه اندازي كرد.
– گوگل در ۱۹۸۸ راه اندازي شد، كه به تبع آن اصول جديد سئو را تعيين نمود.
– موتور جستجوي ياهو در سال ۲۰۰۰ الگوريتم آلتاويستا را رها كرده و به جاي آن از الگوريتم گوگل تبعيت نمود.
– در سال ۲۰۰۱ رتبه صفحات وب سايت‌ها از طريق منوي ابزار ��شان داده شد.
– در سال ۲۰۰۵ يك الگوريتم جديد به نام تگ NoFollow معرفي شد.
– در سال ۲۰۰۹ گوگل پارامتر كافئين را معرفي نمود كه نقش اصلي را در سئو (SEO) ايفا مي‌كند.
– در سال ۲۰۱۱ پارامتر پاندا ايجاد گرديد كه يك گام اساسي در تاريخ سئو (SEO) محسوب مي‌شود.
– در آپريل ۲۰۱۲ الگوريتم پنگوئن نيز به مجموعه اصول سئو اضافه شد.
– در سپتامبر ۲۰۱۲ اي ام دي ( تطابق دقيق با دامنه) ايجاد گرديد.
– و سرانجام در اكتبر ۲۰۱۲، ۶۵ بسته اجرايي به پارامترهاي سئو اضافه شد.
توسعه سئو با ورود گوگل
گوگل به عنوان يكي از موتور جستجوهاي معتبر و شناخته شده براي همه كاربران اينترنتي به شمار مي رود. اين موتور جستجو در سال ۱۹۹۸ تأسيس شد و بخاطر طراحي ساده كاربران زيادي را مجذوب خود نمود. به همين دليل تلاش هاي اين شركت براي سئوسازي بسيار مهم مي‎باشد.
گوگل در ابتداي كار خود فاكتورهايي همچون تعداد كلمات كليدي، عنوان‌بندي‌ها، تگ‌ها، لينك‌ها و ساختارسايت را براي سئو در نظر گرفت.

در حال حاضر به علت سوء استفاده بسياري از طراحان وب سايت‌ها، گوگل از فاكتورها و پارامترهايي كه براي رتبه بندي صفحات استفاده مي‌كند، پرده بر نمي دارد.
اگر چه بسيار از طراحان وب سايت‌ها براساس تجارب شخصي خود برخي از اين پارامترها را بيان مي‌كنند، اما تمام فاكتورها و الگوريتم‌هاي تعيين شده موتورهاي جستجو و بالاخص گوگل را در بر نمي گيرد.
با ورود اين موتور جستجو تغييرات زيادي در عرصه سئو صورت گرفت چنانكه در سال ۲۰۰۴، طيف وسيعي از پارامترهاي نامشخصي را در اصول رتبه بندي خود براي كاهش تأثير از لينك‌هاي دستكاري شده، تعيين كرد. در سال ۲۰۰۵، گوگل شروع به شخصي سازي نتايج جستجو براي هر كاربر نمود.

در حال حاضر نيز تعداد الگوريتم‌ها و پارامترهاي تعيين شده از سوي موتورهاي جستجو بطور كامل بيان نشده‎اند بطوري كه در سال ۲۰۰۷ ميلادي، روزنامه نيويورك تايمز بيان كرد كه موتورهاي جستجو براي رتبه‌بندي سايت‌ها، بيش از ۲۰۰ فاكتور مختلف را به كار مي‌برد.
هم اكنون نيز سئو در حال تكميل بوده و موتورهاي جستجو همچنان در تلاش براي اضافه نمودن پارامترها و الگوريتم‌هاي جديد هستند.


برچسب: اموزش سئو، تاريخچه سئو، تكنيك هاي سئو، خدمات سئو، چگونه سئو كنيم، ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ساعت: ۰۹:۵۹:۳۱ توسط:afsaneh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :